Naše osudy
Každý máme svůj příběh ...
Komentáře
Přehled komentářů
Diskuze na téma OSPP, Novela a vše kolem NRP probíhá na stránkách ADOPCE .COM
Přidejte se k nám.
pestounska pece
(vera sulcova, 3. 2. 2012 20:28)mam ve sve peci vnuka dva roky pobirala jsem materskou pak ji snizili na3800korun v prosinci jsem zadala o pestounskou peci coz bylo zamitnuto jelikoz rodice nesouhlasili vyzivne nepobiram jen duchod 7200 celou materskou dam na bydleni platim pojisteni od vybpru jsem nic nedostala kdyz jsem si o vnuka zadala z kojeneckeho ustavu a to jsme bydleli v pronajmu za 5000koruntak jsem asi mela vnuka nechat v ustavu
Začínám od konce, dopisem na MPSV :-)
(Jitka, 31. 1. 2012 1:02)
Ahoj pěstouni,
konečně jsem dnes našla odkaz na tento web. Od ledna brouzdám občas po adopci.com, tak až dnes se můžu konečně "vypovídat"
Tak jako 90% lidiček, kteří přispívají do diskuze, tak mám stejné problémy s: OSPODkama, penězi, dětmi a vším možným i nemožným v tomto našem "zaměstnání". Když jsem slyšela o končení kojeneckých ústavů, tak jsem ihned napsala dopis na MPSV (cituji ho níže), dosud mi jako odpověď přišlo č.jed. a odpověď od nějaké dr., která mi píše mini odstaveček - nic neříkající.
Takže začínám a ráda sem budu chodit psát, alespoň vím, že nejsem sama a třeba mi někdo poradí!
Ráda bych se zapojila i do vznikajícího "výboru" na pomoc pěstounům! Nebojím se "jít hlavou proti zdi", vysvětlovat, argumentovat (pokud je čím), jenom nechci nečinně sedět a čekat.
Dopis na MPSV:
"Začínám zkopírovaním dnešních novinek v médiích!
Jaromír Drábek:
"Je zbytečné děti vytrhávat z rodinného prostředí a dávat je do nějakého ústavu, když přes všechnu péči – a já si vážím lidí, kteří tam pracují – ústav nemůže nahradit rodinné prostředí v citové vazbě a v základním prostředí toho, co dítě potřebuje."
Pětačtyřicet procent dětí je dnes v kojeneckých ústavech umístěno jen ze sociálních důvodů, aniž by mělo jakýkoli zdravotní handicap.
Na péči o ohrožené děti teď putuje ročně zhruba sedm miliard korun. Z toho 3,5 miliardy spolkne péče v ústavech. .Pobyt a opatrování dítěte v ústavním zařízení stojí měsíčně asi 40 tisíc Kč. Podle Macely by se část peněz měla převést právě na podporu péče ve vlastní či náhradní rodině.
Dobrý den,
jsem matka pěstounka, mám 1 dceru vl. (15let), 1opatrovnickou (14let) a pěstounského synka (9let).
Ráda bych pomohla s převzetím 1 -2 "malých" dětí cca 3 - 6let do PP.
Jak na to?
Neromské, to mám už tu 14 ti letou a jde to hůře zvládat jejich etnické projevy.
Při vypisování různých dotazníků jsem vždy psala, že chci být pěstoun - profesionál. Dnes v TV jsem se divila, že chybí 500 pěstounů, avšak nás ZATÍM NIKDO NEOSLOVIL.
Mohu nabídnout i hostovskou péči a následně u práv. volného dítěte zažádat o PP, kterou mám i k další dívce 15 let v DD, ale zde matka nedává a nedá souhlas!
Pobyt a opatrování dítěte v ústavním zařízení stojí měsíčně asi 40 tisíc korun, já mám 18 tisíc Kč hrubého na všechny děti v domácnosti. Když dostanu další dítě, tak to je cca o 1600Kč více k "platu", to je silně nefér!!! Beru rozdíl mezi 3 a 4 a nebo 1 zdr. postižené dítě a následně další děti. Proč nás pěstouny takhle "likvidujete"?
Počet dětí v pěstounské péči
Výše odměny pěstouna v Kč měsíčně
1
3 126
2
6 252
3
17 193
4
18 756
1 závislé na pomoci
jiné osoby ve stupni II., III., IV.
17193
Mimo jiné jezdím s dětmi za kulturou, včera jsem kupovala opět lístky do Národního divadla na: Popelku, Louskáčka, Zlatovlásku a Prodanou nevěstu i (Vy)prodanou nevěstu (Nová scéna)!!! Děti vedu sportem: synek fotbal, judo a jízda na koni, nejstarší jízda na koni a prostřední paraatletika (1. až 5. místa) ve vrhu koulí, diskem, oštěpem a krikeťákem, běh na 60 a 150metrů na vozíčku (DMO) Doma máme zvířata a koně. Děti vystavují slepice, jsou členy ČSCH a chovatelů Sebritek. Synek měl samé jedničky, a rád čte! Proč nemůžeme dostat dle svojí práce s dětmi "odměnu", proč je vše "tabulkované"? Ráda bych ještě 2 děti, kterým bych mohla toto také dávat! "
Tak to je konec dopisu, tím jsem myslela, že mi někdo kompetentní napíše, kam se obrátit atd. No nic, tak to píšu sem. Někdy až nebudu jezdit po školách a vysvědčení, tak začnu s vyprávěním od začátku mého "pěstounství"
Re: Začínám od konce, dopisem na MPSV :-)
(..., 3. 2. 2012 6:40)Milá Jitko, dobře jsi našla tyto stránky plné informací. Máš-li zájem o živější a pružnější diskusi, jdi na www.adopce.com a potom do sekce diskuse:)
Pojďme s tím něco udělat
(Martin Pich, 5. 11. 2011 9:56)Zdravím všechny. Náhodou jsem se dostal na tyhle stránky a po době se zdá, že jsem mezi lidmi řešícími podobné problémy. Tady http://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari.asp?idnov=1585 se můžete seznámit s našimi zkušenostmi. Včera jsem zaslal k plánované novele PP osobní připomínky panu Macelovi na MPSV a do parlametu, které zašlu každému kdo se mi ozve na martin.pich@tiscali.cz Dokud se pěstouni nedají dohromady a budou za ně mluvit neziskovky, tvářící se, že bez nich by pěstounské péče nebylo nebo organizace typu ANRČR, která se dokonce drze tváří jako organizace hájící přímo zájmy pěstounů a z které leze jeden paskvil za druhým, budou pěstouni stále ZNEUŽÍVÁNI státem. Vyzývám k založení odborové či profesní organizace profesionálních pěstounů, které stát maskuje pod podvodem zvaným pěstouni ve zvláštních případech.
Re: Pojďme s tím něco udělat
(Eva Kličková, 25. 11. 2011 13:50)
Dobrý den,jdu také s Vámi do toho, jelikož pěstounů si politici ani soc. pracovníci absolutně neváží a zneužívají jejich dobré srdce a ta odměna pro pěstouna je ostudná a trapná. Až nyní objevila tyto skvělé stránky a určitě se brzy k více článkům vyjádřím, většina má mou plnou podporu. Eva
Re: Pojďme s tím něco udělat
(Jarmila, 28. 11. 2011 18:23)Ráda se přidám ke sdružení rodičů pobírajících odměnu ve zvl.případě,těšila jsem se,že se novelou něco hne v našem státě,nejen s financemi pro pěstounské děti,ale i s dlouhými čekacími lhůtami na přijetí dětí,nemožností načerpat síly pro další péči o děti,nezájmem státu o rodiny kromě návštěv soc.prac.,žádné odlehčovací služby,když jedu s jedním dítětem k lékaři ostatní musí se mnou apod.,žádná pomoc ohledně postižení dětí a psychologických služeb pro děti,vše si musíme zjišťovat sami,složitá soudní jednání nejen o pěst.péči,ale např.ohledně výživného,které stát chce od biologických rodičů dětí a nás honí po soudech kvůli vyjmenování toho,kolik co stojí,s různými nespravedlnostmi v tomto systému apod.ale jak je to vypadá,tak nejenže budu dalších sedm let chodit ve stejných botách,ale asi se je budu muset začít učit i šít,tkát len a podobně a na to se mi různá školení budou dost hodit(jen se obávám,aby byla dost praktická) a aby mi naše zahrádka pro naši rodinu stačila.
Re: Pojďme s tím něco udělat
(Jitka, 30. 1. 2012 23:49)Ráda se připojím! Všechno mi poslední dobou vadí (plat, pohledy lidí na pěstouny, závist atd.) Večer děti spí a já si nemám s kým popovídat o práci - o svých dětech. Neustále někam píšu na MPSV a nic! Na sociálkách jenom ubírají a plnou pusu, že nám přidají! Když chci nové dítě, podezírají... je toho mnoho, co mi vadí a chtěla bych také pomáhat!
Re: Pojďme s tím něco udělat
(Marek, 5. 11. 2011 14:00)Ahoj, za naši rodinu říkám ano, pojďme do toho. Myslím že nápad je to dobrý, protože souhlasím že se s námi jako s jednotlivci nikdo vážně bavit nebude.
Re: Re: Pojďme s tím něco udělat
(SynkovaL, 17. 11. 2011 17:14)S tímhle uspořádáním budeme mít velkou práci. Úředníci tvrdě bojují za stávající stav. Oni nevěří, že se získají pěstouni, kteří zajistí výchovu dětí z kojeneckých ústavů, oni to hlavně nechtějí a také pro to nejsou ochotni něco udělat. Od soc. pracovníků, nebo psychologů neslyšíte, že dělají nejakou činnost pro nábor nových pěstounů. Neziskové organizace se pokoušejí, ale ta práce je strašně různorodá, nejsou schopni se nějak v postupu ujednotit. Hodiny školení, které je pěstoun nabo pár povinný absolvovat se mi zdají také přehnané, nejvíce zkušeností získá stejně vlastní výhovou, pěstounské děti připravují taková překvapení, že na to žádné školení nemůže připravit. Nejdůležitější a mě se nejvíc osvědčilo brát děti takové jaké jsou a posilovat v nich sebedůvěru a pořád je posouvat trochu "nahoru"
Re: Re: Re: Pojďme s tím něco udělat
(MartinR, 30. 1. 2012 9:50)
Kolik hodin školení má mít "prof.pěstoun" než dostane dítě?
Jaké má minimální vzdělání?
A to se týká větších dětí (3+) nebo i těch 0-1?
Kolik takových profipěstounů u nás je ... slyšel jsem, že stř.kr. má jen 2 páry ... když se zruší kojenecké ústavy, tak kdo je nahradí?
Nebo se budou dělat rychlokvašky, aby se udělal potřebný počet?
Naše rodina
(Kam, 26. 12. 2011 20:47)Dobrý den tak jsem se rozhodla připsat také pár řádků. Jsem matkou sedmy dětí s toho pěti v PP . s Partnerem jsem přes deset let a přibližně před šesti lety jsem se rozhodla pro dítko do PP a po nějaké době spracovávání partnera jsme se do toho dali. po projítém školení jsme konečně dostali k našim dvěma dětem, holčičku. bylo plánováno pouze jenom jedno maximálně dvě děti ale nakonec osud tomu chtěl jinak. jelikož malá měla ještě čtyři bratry, které jsme se rozhodly vzít také. no a od té doby je doma dětí sedum, je to fajn i když občas frmol ale když si děti rozeberou babičky tak je doma i smutno a velké ticho proto do budoucna určitě plánujem ještě prcka ale to až půjdou nejstarší synové na školy. a určitě zase dáme šanci sourozencům.
Re: Naše rodina
(Renata, 23. 1. 2012 6:29)To je parádička, jistě je váš dům pořád naplněn smíchem a raráškováním, taky jsou asi dny kdy to není jednoduché. My máme dětí 6, tak vím jak to asi vypadá. Máme dvě děvčata, která se nam narodila a mezi ně máme vložené dítka z domovů. Věk máme od 7 do 14 let a tak zažíváme pořád nějaké radosti i starosti. Pěstounama jsme už 10let. Pořád nás to nplňuje a chceme v tomto pokračovat, myslím v přibírání dětí do PP. Renata slepicaci@seznam.cz
Vaše absence nás udivovala
(Jana1, 5. 11. 2011 17:09)
Martine , docela dlouho čekáme kdy se ozvete.Na této diskuzi jsme založili i téma kde je odkaz na všechny vaše články.Najdete ho v Pohled očima pěstouna.i na těchto nově založených stránkách nespokojených pěstounů je odkaz na vaše články a to v chlívečku Co se píše.
Docela nás vaše absence udivovala.Tak je fajn že jste se objevil.
Re: Vaše absence nás udivovala
(Martin Pich martin.pich@tiscali.cz, 5. 11. 2011 17:36)Dostal jsem se sem náhodou z nějakého jiného webu. Já byl nějaký čas mimo hru, neboť jsem se těžce zranil. Bylo to období, kdy se v naší rodině ukázaly nedostatky systému PP v plné síle a téměř jsme zkrachovali. To mě utvrdilo v přesvědčení, že změny jsou naprosto nezbytné a začal jsem na tom naplno dělat tento týden. Hlavně hledám současné pěstouny ve zvláštních případech (budoucí profesionální pěstouny) ale nejenom je, kteří by měli zájem založit nějaký typ profesního sdružení, které by hájilo právě profesní zájmy pěstounů a podmínky pro jejich práci. Chtěl bych ale, aby to byli pouze pěstouni, snad ještě žadatelé. Žádní sympatizanti, neziskovky, adoptivní rodiče. Jinak se to zvrtne ve stejný paskvil jako je ANRČR nebo FOD. Kdo máte zájem, pošlete mi mail na adresu v záhlaví a požádejte o potvrzení přečtení zprávy. Zpracuji a rozešlu text o plánu založení sdružení a bylo by dobré ho šířit po známých a otapetovat s ním nějaké weby. Já poté vydám článek na Neviditelném psu a tento týden jsem nabídl Respektu spolupráci při zmapování PP před reformou, uvidíme jestli zareagují. ˇ
Nerozumím
(Dita, 5. 11. 2011 18:20)
Martine, prosím nakopněte mě. Nerozumím tomu - nynější pěstouni co pobírají odměnu ve zvl. př. jsou budoucí profesionální pěstouni?
Novelu jsem četla, ale nic takového tam nenašla.
Ikdyž mám v PP jedno či dvě děti - budu "po novele" taky podepisovat smlouvu o poskytování PP, ne?
Re: Nerozumím
(SynkovaL, 16. 11. 2011 12:17)V současné době jsem také pěstounka ve zvláštních případech . Toto je možné, pokud máte více jak 4 děti . Můžete být, ale také nemusíte. Pokud jste ve zvláštních případech berete odměnu cca 17 000,- a na každé další dítě něco kolem 1 400,- Kč. To ale není podstatné. Podstatné je to, že pěstoun platí sociální a zdravotní a je tedy sociálně pojištěný a tato odměna (plat) se mu započítává do důchodu. Podle nového toto bude možné, pokud budete mít 3 děti. Není tam ale stanovená částka platu, tam je to dané počtem dětí 3 děti by měla být odměna (plat) l6 000,- 8,4,4, na každé další dítě 4 000,-. Profesionální pěstoun bude přijímat děti pouze na omezenou dobu a měl by brát stálý plat, ať má nebo nemá zrovna dítě kolem 20 000,- měsíčně. Co vím, tak se to pěstounům co mají více dětí nelíbí, protože snad na tom budou škodní. Dávla jsem dotaz p. poslancovi Vackovi z VV, zatím čekám na odpověď
Již při péči o 3 děti
(D., 22. 11. 2011 11:50)v PP může pěstoun pobírat odměnu ve zvl. případě.
Re: Re: Nerozumím
(Náhodovi, 17. 1. 2012 22:33)
Máme k dispozici vládní návrh novely, který byl poslán do parlamentu. V součastnosti dávky pěstouna ve zvláštních případech jsou od 3 zdravých dětí, nebo jednoho ve stupni závislosti II.,III., neboIV.
Podle novely, to má být výplata:
1 zdravé dítě 8 000,-
2 zdravé děti 12 000,-
3 zdravé děti 20 000,-
1 postižené 20 000,-
každé další dítě bez rozdílu postižení 4 000,-
To vše zdaněno i daní z příjmu a již se bude započítávat do celkového příjmu rodiny, tudíž započítávat do ŽM.
Každý kdo uplatní nárok na odměnu pěstouna bude muset podepisovat smlouvu.
Náhodovi
Re: Re: Re: Nerozumím
(Jana1 -Vlaďka Gubaničová Hurting@seznam.cz, 18. 1. 2012 21:57)
PhDr.Stará z MPSV uvedla k financování po novele toto:
Vážený pane Pich
je pravdou, že ve Vašem případě se nebude jednat o významné navýšení odměny. Ráda bych však uvedla, že záměrem Ministerstva práce a sociálních věcí v novele zákona 359/1999 Sb. je, aby tato odměna nebyla zahrnována do výpočtu k přiznání přídavků na děti.
Diskuze
(Jana1, 4. 2. 2012 11:41)